"Profesionalni kuhar koji istovremeno radi i kao profesor matematike, priznat ćete, nije nešto uobičajeno ali u DeLand-ovom "Cress" restoranu to je dio stvarnosti." Ovo su uvodne riječi novinara sedmičnog magazina "Orlando" i odnose se na "čarobnjaka za aritmetiku i kulinarstvo" Harija Pulapaku.

"Tokom dana radim u timu na odsjeku za matematiku i kompjutere Stetson univerziteta", potvrdio nam je Pulapaka. On je aktivni član američkog udruženja matematičara, a omiljene oblasti su mu diskretnu matematika i kombinatorika (posebno teorija grafova), teorija brojeva i rješavanje problema iz raznih disciplina.

 

Približava se još jedan "Mjesec matematike". Ovaj samit, što se od 1986. održava jednom godišnje s ciljem upoznavanja javnosti sa značajem matematike, naglašava važnost matematike u razvoju ostalih naučnih disciplina.

Ove godine su "Američko udruženje matematičara", "Društvo industrijske i primjenjene matematike" i "Američko statističko udruženje" zajedno objavili temu konferencije "April 2009 - Mjesec matematike" pod nazivom "Matematika i klima".

 

Mađarski profesor arhitekture Enroe Rubik izumio je jednu od najpoznatijih igračaka 20. stoljeća, a nakon 350 milijuna prodanih Rubikovih kocki izumitelj je odlučio konstruirati novu logičku zavrzlamu.

Rubikovih 360 je kugla koja sadrži tri prozirne ljuske sa šest šarenih kuglica koje iz unutrašnjosti kugle treba prebaciti u udubljenja odgovarajuće boje na vanjskom sloju.

 

Matematičar R. Adrew Hicks sa Drexler Univerziteta koristi naprednu matematiku pri dizajnu specijaliziranih ogledala koja se mogu koristiti u razne svrhe, npr. kao retrovizori u automobilima ili u kamerama za nadzor.

"Kad gledate u zakrivljeno ogledalo primjetit ćete nelinearnu transformaciju koja ovisi o obliku samog ogledala" napisao je Hicks u uvodu svog rada pod naslovom "Mixed Partial Derivatives: A Threat to Automotive Safety". "Nije moguće u opštem slučaju odrediti oblik i zakrivljenost ogledala da bi dobili zadatu transformaciju, ali nekoliko metoda daje približna rješenja koja se mogu primijeniti na aktualni dizajn, npr., na retrovizore koji nemaju "mrtvih uglova" ili izobličenja".

 

"Matematika je jedini jezik zajednički svim ljudima", izgovara mladi IBM-ov uposlenik na početku reklame, koja se emituje na američkim TV kanalima, ove svjetski poznate kompanije.
Reklama nosi slogan "IBM pametnija matematika" traje trideset sekundi i nosi poruku povezanosti IBM-a sa matematikom.

Please publish modules in offcanvas position.