Do novog algoritma igrajući CLUE©

 


Novi matematički model, nastao inspirisan CLUE© kompjuterskom detektivskom igrom, može imati svoju primjenu u robotici i udaljenim senzorima.

Chenghui Caiju i Silviji Ferrari sa Duke univerziteta je sinula ideja tokom igranja ove detektivske igre u kojoj igrači bacaju kockicu i prolaze iz jedne u drugu odaju prikupljajući dokaze koji će pomoći pri identifikaciji ubice i oružja kojim je počinio zločin.

"Jedne smo noći igrali CLUE©.", kaže Ferrari, "Do kraja igre nije moguće posjetiti sve sobe tako da trebate naći način da uz minimalno kretanje maksimizirate mogućnost ostvarivanja vaših ciljeva. Slično je, npr., i sa kretanjem robota za čiščenje miniranog terena. Potrebno je da robot u što kraćem vremenu prikupi što je moguće više informacija."

 

 

Ferrari i Cai su razvili matematički način odlučivanja i prikupljanja podataka i napravili strategiju uz pomoć koje pobjeđuju u ovoj popularnoj igrici. Svoj algoritam su isprobali igrajući protiv iskusnih CLUE© igrača kao i protiv kompjutera. U prvom slučaju pobijedili su 7 od 10 puta, dok je u igri protiv kompjutera, koji koristi sličan algoritam vještačke inteligencije, njihov algoritam bio vrlo uspješan sa procentom pobjeda od 72 %.

"Snaga algoritma je u njegovom odabiru poteza te optimizaciji i sposobnosti uključivanja novih informacija dok se istovremeno minimizira kretanje igrača", zaključila je Ferrari. "Na ovaj način je moguće veoma brzo pobijediti."

"Od ključne je važnosti da CLUE igrač, ili robot, ne samo prikuplja informacije nego iste koristi pri odabiru sljedećeg poteza," kazao je Cai. "Ovaj proces adaptivnog učenja se nastavlja sve dok igrač ne pobijedi u igri ili robot ne pronađe sve mine."

Algoritam je objavljen u članku "Information-Driven Search Strategies in the Board Game of CLUE©" časopisa "IEEE Transactions on Systems, Man, and Cybernetics".


Izvor: Duke University, 27. Januar 2009.

 

Share this post
FaceBook  Twitter  

Please publish modules in offcanvas position.