matematika.ba
Dobrodošli, Gost
Molim Prijava ili Prijaviti.    Izgubljena lozinka?
Prvi razred - pitanja, iskustva, materijali
(1 gledanje) 1 Gost
Idi na dno
TEMA: Prvi razred - pitanja, iskustva, materijali
#49
mumka
Moderator
Postovi: 79
graphgraph
Korisnici koji nisu na vezi Klikni ovdje da vidiš profil ovog korisnika
Spol: ┼Żensko Lokacija: Tuzla _KUNENA_PROFILE_BIRTHDAY: _KUNENA_DT_MONTHDAY_FMT
Prvi razred - pitanja, iskustva, materijali 5 Godine, 5 Mjeseci prije  
Ove ┼íkolske godine upisana je peta generacija u─Źenika devetogodi┼ínje ┼íkole.
Ova tema neka bude mjesto gdje ─çemo razgovarati o matematici u 1. razredu.
 
Prijavljen Prijavljen
  Administrator je onemogu─çio javni pristup pisanju.
#57
Sabrija.pmf
Moderator
Postovi: 441
graph
Korisnici koji nisu na vezi Klikni ovdje da vidiš profil ovog korisnika
Spol: Muško Lokacija: Tuzla _KUNENA_PROFILE_BIRTHDAY: _KUNENA_DT_MONTHDAY_FMT
Odg: Prvi razred - pitanja, iskustva, materijali 5 Godine, 5 Mjeseci prije  
Sti┼żu me sje─çanja...
 
Prijavljen Prijavljen
 
"Po┼íto potisnuti sadr┼żaji zadr┼żavaju svoju efikasnost, oni uti─Źu na na┼í svjesni ┼żivot na razne skrivene na─Źine. Tako se izvor kreativnosti u svim poljima obja┼ínjava pomo─çu sublimacije ovog skladi┼íta energije u prihvatljive i plodne kanale."
  Administrator je onemogu─çio javni pristup pisanju.
#60
mumka
Moderator
Postovi: 79
graphgraph
Korisnici koji nisu na vezi Klikni ovdje da vidiš profil ovog korisnika
Spol: ┼Żensko Lokacija: Tuzla _KUNENA_PROFILE_BIRTHDAY: _KUNENA_DT_MONTHDAY_FMT
Odg: Prvi razred - pitanja, iskustva, materijali 5 Godine, 5 Mjeseci prije  
Model Nastavnog plana i programa za prvi razred, 68 ─Źasova

PROGRAMSKI SADR┼ŻAJI


1. USPORE─ÉIVANJE, PROCJENJIVANJE I MJERENJE VELI─îINE PREDMETA (10 SATI)

a) Uspore─Ĺivanje predmeta po boji, duljini, visini, ┼íirini, debljini
b) Blizu, daleko, lijevo, desno, ispred-izme─Ĺu-iza, ispod-na-iznad, uspravno-koso-vodoravno
c) Odnos me─Ĺu predmetima i veli─Źina predmeta
d) Mjerenje veli─Źina - jedinice i mjere (kilogram, metar, litar, sat i KM)

2. PREDMETI OBLIKA LOPTE (KUGLE), KOCKE, VALJKA I PIRAMIDE (6 sati)

a) Upoznavanje predmeta oblika lopte, kocke, valjka i piramide, imenovanje oblika i uo─Źavanje njihovih sli─Źnosti i razlika

3. RAVNE I ZAKRIVLJENE PLOHE (POVRŠI), LIKOVI I LINIJE (CRTE) (10 sati)

a) Likovi oblika kruga, trokuta, pravokutnika i kvadrata
b) Otvorene i zatvorene ravne i krive linije (crte); unutra┼ínjost i spolja┼ínjost (vanj┼ítina), unutra ÔÇô na ÔÇô izvan
c) Ta─Źke kao presjeci linija (sjeci┼íta)

4. SKUPOVI, BROJEVI, RELACIJE I OPERACIJE (44 sata)

a) Primjeri skupova, ozna─Źavanje
b) ─îlanovi skupa,pridru┼żivanje elemenata dvaju skupova, brojnost
c) Brojevi od 1-3
d) Uspore─Ĺivanje brojeva (<, >, =, =)
e) Brojevi 4 i 5
f) Prethodnik i sljedbenik, opadaju─çi i rastu─çi brojni niz (predstavljanje na brojnoj liniji)
g) Redni brojevi od 1-5
h) Zbrajanje i oduzimanje
i) Broj 0
j) Brojevi od 6-9
k) Broj 10
l) Redni brojevi od 1-10


Napomena:
Nastavnik mo┼że sa djecom koja pokazuju interes i visoke sposobnosti za matematiku raditi i ra─Źunske operacije u skupu brojeva do 20


O─îEKIVANI REZULTATI (ISHODI) U─îENJA

1. USPORE─ÉIVANJE, PROCJENJIVANJE I MJERENJE VELI─îINE PREDMETA
- Uspore─Ĺivanjem otkriti sli─Źnosti i razli─Źitosti prema osobinama i uzajmnom polo┼żaju predmeta
- Procjenjivanje veli─Źine predmeta na temelju vizualne percepcije i odnosa me─Ĺu predmetima
- Upoznati ─Źime mjerimo (pedalj, stopa, metar, linijar, ┼ítap, termometar, vaga, sat)
- Mjeriti to zna─Źi upore─Ĺivati
- Upoznati i imenovati jedinice za pojedine veli─Źine
- Procjenjivanje rezultata mjerenja, pore─Ĺenje dobivenih rezultata sa predvi─Ĺenim rezultatima



2. PREDMETI OBLIKA LOPTE, KOCKE, VALJKA I PIRAMIDE

- Promatranjem predmeta iz svoje okoline upoznati i imenovati oblike lopte, kocke, valjka i piramide
- Uo─Źiti sli─Źnosti i razli─Źitosti me─Ĺu njima
- Prepoznati da predmeti iz ┼żivotnog okru┼żenja imaju sli─Źnosti i razli─Źitosti sa geometrijskim oblicima

3. RAVNE I ZAKRIVLJENE PLOHE (POVRŠI), LIKOVI I LINIJE (CRTE)

- Promatranjem prepoznati ravne i zakrivljene plohe (površi), likove, otvorene i zatvorene linije (njihovu unutrašnjost i spoljašnjost)
- Upoznati ta─Źku kao presjek linija
- Grafi─Źko predstavljanje ta─Źke

4. SKUPOVI, BROJEVI, RELACIJE I OPERACIJE

- Osposobiti u─Źenike za promatranje skupova u neposrednoj okolini
- Upoznati u─Źenike sa postupkom pridru┼żivanja
- Usvojiti izraz ┬źpripada┬╗ i ┬źne pripada┬╗ skupu , ┬źelement skupa┬╗ i ┬źnije element skupa┬╗
- Zapa┼żati i identificirati skupove iste i razli─Źite brojnosti
- Upoznati brojeve od 1 ÔÇô 9
- Upore─Ĺivati brojeve (ve─ç od broja 3), upoznati i primijeniti izraze ┬źmanje┬╗, ┬źve─çe┬╗
┬źjednako┬╗ i ┬źnejednako┬╗ i oznake >, <, =,=
- Upoznati u─Źenika sa pojmovima ┬źprethodnik┬╗ i ┬źsljedbenik┬╗ (ve─ç od broja 5)
- Identifikovati sabiranje kroz aktivnosti dodavanja, spajanja i grupiranja
- Usvajanje izraza ┬źplus┬╗ i oznake ┬ź+┬╗
- Identifikovati oduzimanje kroz aktivnosti smanjenja, uzimanja i odvajanja
- Usvajanje izraza ┬źmanje┬╗ i oznake ┬ź-┬ź
- Preko konkretnih primjera navesti u─Źenike da zaklju─Źe da se zbir ne─çe promijeniti ako sabirci zamijene mjesta i da su sabiranje i oduzimanje suprotne ra─Źunske operacije
- Nula, veza sabirajanja i oduzimanja, brojnost praznog skupa
- Prepoznati da je desetica skup od 10 jedinica i upoznati u─Źenika s na─Źinom bilje┼żenja broja 10
- Osposobiti u─Źenike da sabiraju i oduzimaju na razli─Źite na─Źine (kori┼ítenjem tabela i brojevnog pravca, pravilna interpretacija jednostavnijih grafikona) u okviru prve desetice
- Kroz primjere iz svaskodnevnog ┼żivota upoznati redne brojeve
- Rješavanje tekstualnih zadataka u okviru prve desetice*

* Pri rje┼íavanju tekstualnih zadataka nastavnik treba da vodi ra─Źuna da li su u─Źenici savladali osnove pismenosti
 
Prijavljen Prijavljen
  Administrator je onemogu─çio javni pristup pisanju.
#61
Necko
Moderator
Postovi: 225
graphgraph
Korisnici koji nisu na vezi Klikni ovdje da vidiš profil ovog korisnika
Spol: Muško Matematika BA Lokacija: Tuzla _KUNENA_PROFILE_BIRTHDAY: _KUNENA_DT_MONTHDAY_FMT
Odg: Prvi razred - pitanja, iskustva, materijali 5 Godine, 5 Mjeseci prije  
Mumka super je ┼íto si nam postavila plan i program...na┼ía djevoj─Źica je ove godine krenula u prvi razred i naravno da pratimo njene zada─çe, me─Ĺutim dobro je znati ┼íta nas to ─Źeka u narednom periodu da se i mi malo bolje pripremimo
 
Prijavljen Prijavljen
  Administrator je onemogu─çio javni pristup pisanju.
#62
mumka
Moderator
Postovi: 79
graphgraph
Korisnici koji nisu na vezi Klikni ovdje da vidiš profil ovog korisnika
Spol: ┼Żensko Lokacija: Tuzla _KUNENA_PROFILE_BIRTHDAY: _KUNENA_DT_MONTHDAY_FMT
Odg: Prvi razred - pitanja, iskustva, materijali 5 Godine, 5 Mjeseci prije  
Tek sad mi to kazes:). Neka vam je svima sretno!
Kako sto vidis, mnogo vaznih cinjenica treba da nauci u 1. razredu. Sad ono sto si me pitao za nulu:).
Nula i nije neki broj , ali tako pise kao sto vidis:)
 
Prijavljen Prijavljen
 
Posljednja promjena: 2008/11/08 23:21 Uz mumka.
  Administrator je onemogu─çio javni pristup pisanju.
#64
Necko
Moderator
Postovi: 225
graphgraph
Korisnici koji nisu na vezi Klikni ovdje da vidiš profil ovog korisnika
Spol: Muško Matematika BA Lokacija: Tuzla _KUNENA_PROFILE_BIRTHDAY: _KUNENA_DT_MONTHDAY_FMT
Odg: Prvi razred - pitanja, iskustva, materijali 5 Godine, 5 Mjeseci prije  
mumka napisao/la:
Tek sad mi to kazes:). ..

Ma i ja sam tek odnedavno zaista postao svjestan
 
Prijavljen Prijavljen
  Administrator je onemogu─çio javni pristup pisanju.
#73
Sabrija.pmf
Moderator
Postovi: 441
graph
Korisnici koji nisu na vezi Klikni ovdje da vidiš profil ovog korisnika
Spol: Muško Lokacija: Tuzla _KUNENA_PROFILE_BIRTHDAY: _KUNENA_DT_MONTHDAY_FMT
Odg: Prvi razred - pitanja, iskustva, materijali 5 Godine, 5 Mjeseci prije  
"Matematika bez suza"
ostvarenje.crolink.net/knjige_matematika.htm

Ne znam mo┼żda ti mo┼że biti od pomo─çi ova knjiga ,Mumka,ako je mo┼że┼í kako nabaviti...
 
Prijavljen Prijavljen
 
"Po┼íto potisnuti sadr┼żaji zadr┼żavaju svoju efikasnost, oni uti─Źu na na┼í svjesni ┼żivot na razne skrivene na─Źine. Tako se izvor kreativnosti u svim poljima obja┼ínjava pomo─çu sublimacije ovog skladi┼íta energije u prihvatljive i plodne kanale."
  Administrator je onemogu─çio javni pristup pisanju.
#75
mumka
Moderator
Postovi: 79
graphgraph
Korisnici koji nisu na vezi Klikni ovdje da vidiš profil ovog korisnika
Spol: ┼Żensko Lokacija: Tuzla _KUNENA_PROFILE_BIRTHDAY: _KUNENA_DT_MONTHDAY_FMT
Odg: Prvi razred - pitanja, iskustva, materijali 5 Godine, 5 Mjeseci prije  
Oooo, bas mi mama ide u Zagreb u ponedjeljak.)Hvala za link, mogu je nabaviti i vidim da je sadrzaj zanimljiv. Svasta mi, ucitelji dozivimo sa djecicom, ne biste nam vjerovali.
Bit ce prilike i za anegdote iz nastave:).
 
Prijavljen Prijavljen
  Administrator je onemogu─çio javni pristup pisanju.
#1056
xy^2
Moderator
Postovi: 388
graphgraph
Korisnici koji nisu na vezi Klikni ovdje da vidiš profil ovog korisnika
Spol: ┼Żensko Lokacija: Tuzla
Re:Odg: Prvi razred - pitanja, iskustva, materijali 3 Godine, 4 Mjeseci prije  
Kako objasniti uceniku I razreda

lekcija: Tacka kao presjek linija

U udzbeniku su 3 slike

Za slike ucenik prihvata samo sljedeca objasnjenja:

Za presjek 2 prave ucenik kaze da je x
za presjek dvije zakrivljene linije ( izduzeno slovo S, ne dodiruju se krajnje tacke) kaze da je broj 8
za presjek slov Si prave da je dolar.
 
Prijavljen Prijavljen
 
Bog postoji jer je matematika konzistentna, ─Ĺavo postoji jer ne mo┼żemo dokazati konzistentnost.
Moris Kleine
  Administrator je onemogu─çio javni pristup pisanju.
#1182
mumka
Moderator
Postovi: 79
graphgraph
Korisnici koji nisu na vezi Klikni ovdje da vidiš profil ovog korisnika
Spol: ┼Żensko Lokacija: Tuzla _KUNENA_PROFILE_BIRTHDAY: _KUNENA_DT_MONTHDAY_FMT
Re:Odg: Prvi razred - pitanja, iskustva, materijali 3 Godine, 2 Mjeseci prije  
xy^2 napisao/la:
Kako objasniti uceniku I razreda

lekcija: Tacka kao presjek linija

U udzbeniku su 3 slike

Za slike ucenik prihvata samo sljedeca objasnjenja:

Za presjek 2 prave ucenik kaze da je x
za presjek dvije zakrivljene linije ( izduzeno slovo S, ne dodiruju se krajnje tacke) kaze da je broj 8
za presjek slov Si prave da je dolar.
Hhhhh...da je vremena koliko ga malo ima:)
Nisam ni vidjela ovaj post do danas. Vidim da je dijete "tra┼żilo" prave i krive linije u svakodnevnom ┼żivotu.
Za ovaj uzrast meni je ovo izuzetno pore─Ĺenje.
Jeste da je banalizirano, ali to je dje─Źijim o─Źima vi─Ĺeno. Ovo je dokaz da geometrija nije apstraktna koliko je bije glas:).
Bravo za prva─Źi─ça.
Mi odrasli sve moramo da uozbiljimo i zakompliciramo.
Slatko sam se nasmijala. Oprostite ako vama nije smije┼íno. Nadam se da je u─Źitelj/ica bio/la dovoljno fleksibilan/a i pohvalila ovakvo razmi┼íljanje, a tu negdje u sredini tog X je jedna ta─Źka
 
Prijavljen Prijavljen
  Administrator je onemogu─çio javni pristup pisanju.
Idi na vrh